Injection Molding Systems

Injection Molding Systems

با سلام خدمت تمام خواننده گان عزیز:

این وبلاگ مطلق به شرکت رها صنعت کاسیت می باشد فعالیت شرکت در زمینه خدمات و نیاز مندی های صنعتی می باشد و امید است بتوانیم خدمتی به صنعتگران و علاقه مندان به مطالب علمی صنعتی کشورمان ایران انجام دهیم علاقه مندان می توانند جهت ارتباط از طرق زیر با ما ارتباط برقرار نمایند:
وب سایت: Casitco.ir
ایمیل:info@casitco.ir / casitco.ir@gmail.com
فکس:43851333-021
موبایل:09124249638

نویسندگان

پیوندهای روزانه

آخرین مطالب

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  شیوه ی تزریق پلاستیک یکی از مهمترین و پرکاربردترین روشهای شکل دهی پلاستیـک وتـــولیدمحصـــولات پلاستیکی در صنایــع محســوب می شود. در این روش مــاده اولیــه کــه یکی از انـــواع تــرموپلاستها می باشد، طی عملیات خاصی به داخل کویتیهای ( Cavity ) قالب رانده شده و پس از خنک کاری از قالب بیـرون می آیند. این روش بیشتر در پروسه های تولید انبوه (Mass – Production ) و مدل سازی( Prototyping ) مورد استفاده قرار می گیرد . تزریق پلاستیک نسبتا شیوه جدیدی در تولید محصولات به حساب می آید. اولین دستگاه تزریق پلاستیک در سال 1930 میلادی ساخته شد و کم کم در اختیار صنایع قرار گرفت .

در ادامه 6 مرحله از یک پروسه تزریق پلاستیک معرفی و بررسی می شود :

Clamping : یک ماشین تزریق از سه قسمت اصلی تشکیل شده است . قالب ، Clamping و فاز تزریق . Clamping قسمتی از دستگاه را شامل می شود که که در حین پروسه تزریق فالب را بسته نگه می دارد و پس از آن باز می کند اساسا قالبها از دو نیمه تشکیل می شوند که در هنگام تزریق باید توسط این بخش در کنار هم فیکس شوند .

  Injection( تزریق ) :در فاز تزریق مواد پلاستیک که معمولا به فرم گرانول ( دانه دانه ) می باشند ، وارد قیفی در قسمت بالایی دستگاه می شوند و از آنجا وارد سیلندری می شوند که توسط هیترهایی احاطه شده است . گرانولها پس از حرارت دیدن به حالت مذاب یا رزین در می آیند . در داخل سیلندر مواد به وسیله مارپیچی زیر و رو می شوند . با چرخش مارپیچ مواد نیز به سمت جلو رانده می شوند . و هنگامی که ماده کافی در قسمت جلویی مارپیچ ذخیره شد ، عملیات تزریق توسط نازل صورت می گیرد . و مواد مذاب به داخل راهگاه قالب رانده می شوند . سرعت و میزان فشار وارده به میزان چرخش مارپیچ و نیز قطر نازل بستگی دارد . در برخی از ماشینهای تزریق پلاستیک به جای مارپیچ از یک پیستون منگنه ای استفاده می شود .

Dwelling : فاز Dwellingشامل یک مکث در پروسه تزریق می شود تا هم مذاب در داخل کویتیها به صورت کامل پر شود و هم گازهای ایجاد شده از محفظه های تعبیه شده خارج شوند .

Cooling : ( خنک کاری ) در این مرحله مذاب خنک می شود تا به حالت جامد در آمده و قابلیت خروج از قالب را پیدا کند . در غیر این صورت احتمال تغییر شکل محصول زیاد می باشد .

Mold Opening : ( بازشدن قالب ) در این قسمت بخش Clamping از هم باز می شود تا دو نیمه قالبها نیز از هم باز شوند و آماده بیرون اندازی شوند .

:Ejection ( بیرون اندازی ) چند میله به همراه یک صفحه عملیات خروج قطعه از قالب را انجام می دهند . رانرها و راهگاههای قطعه کار که به صورت غیر استفاده و زاید می باشند از قطعه جدا و تمیزسازی می شوند تا مجددا برای ذوب شدن آماده شوند .

امتیازات شیوه تزریق پلاستیک :

1- سرعت بالای تولید

2- تنوع وسیع مواد مورد استفاده در این روش

3- صرفه جویی در نیروی انسانی

4- کمترین میزان اتلاف مواد

5- کاهش عملیات بعد از تزریق در تولید محصول محدودیت های شیوه تزریق پلاستیک : 1- هزینه های بالای تجهیزات و دستگاهها 2- بالا بودن هزینه های تولید و انجام پروسه 3- طراحی بعضی قسمتهای دستگاه بر حسب قالب مورد استفاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۶
احسان کریمی